moto dovolená

24. července 2014 v 0:56 | slečna Pé |  fotočlánky
Jsem zpátky z dovolené, tentokrát s pozitivním fotočlánkem.
Minulé pondělí jsem úspěšně zvládla zkoušku ze syntaxi, i když s odřenýma uši. Na dovolenou jsem odjížděla pozitivně naladěná a docela i natěšená. Jak už jsem psala v dřívějším článku jeli jsme na motorce. Objeli jsme si okruh po Moravě. Původně jsme měli v plánu zajet i do Brna a dále do Čech, bohužel z časových a jiných důvodu to nebylo možné. Tak třeba ještě koncem léta nebo příští rok.

V pondělí kolem 5 jsme dojeli do prvního cíle naší cesty Rožnova pod Radhoštěm. Ubytovali jsme se v kempu a šli na Radhošť. Cestou jsem sice poslouchala brblání muže, jak nesnáší výšlapy a jak je to daleko. Ukonejšila jsem ho chatou na vrcholu, cestou třetinkou vychlazeného piva a slibem, že si dáme nějakou valašskou dobrotu. Fotka je pořízená na rozcestí, větší část cesty jsme měli za sebou.

pod vrcholem, nezdálo se to, ale pro nás pasivní turisty docela štreka. Navíc před bouřkou a dusno, takže jsme byli spocení až na prdeli ( doslovně).

Čím výše jsme byli, tím více borůvek kolem rostlo. Docela jsem litovala, že nemám sebou žádnou krabičku. By bylo koláčům, muffinů, snídaní. Sbírali jsme jen do pusy a spěchali, protože se hnal déšť, který nás nakonec stihl až když jsme byli v chatě na Radhošti. Nahoře nás čekalo zklamání, dorazili jsme po půl osmé a už nevařili. Takže jsme si dali kofolu, počkali až přestane pršet a šli zpátky. Dorazili jsme už za tmy a hladoví šli spát. Ještě musím poznamenat, že přítel se děsně divil, proč si balím běžecké boty. Po výšlapu pochopil. :D Jeho vysokohorská obuv v podobě conversek ho stála bolavé nohy.

Druhý den jsme posnídali a vyjeli směr Zlín. Navštívili jsme ZOO v Lešné. Podle mě je to nejkrásnější ZOO v ČR, viděla jsem jich docela dost, takže můžu posoudit. Nejvíc nás zajímala nejnověji otevřená část Etiopie 2. Pokud někdo z vás nebyl v Lešné, Zoo je rozdělená na několik světadílů a dále tématicky podle prostředí, obyvatel a zvířat, které se v nich pohybují. Návštěvníci se tak seznamují z jejich přirozeným prostředím ale i s přírodou oblasti. Mě osobně se nejvíc líbí, že zvířata mají přirozené výběhy, ne třeba jako v Praze, kde je to samé sklo a sítě. Taky se mi ještě nestalo, že bych procházela kolem výběhu a nebylo tam žádné zvíře. A že ten den bylo fakt horko.

Za "dominantu" lze považovat zámek, který stojí zhruba ve středu celé zahrady. Bohužel ani letos nám nevyšel čas na prohlídku. Nově v ZOO mají Surikaty. Střašně roztomilá stvoření, které bych chtěla vlastnit. :D
Ještě ten den jsme jeli za kamarády do Kroměříže, kde jsme si společně prošli květnou zahradu, město, zašli na večeři a přespali. Opravdu jsme si to užili.

Květná zahrada

Kroměříž je krásné město, spousta malých uliček a krámku. S Opavou, jejími prázdnými výkladními skříněmi a vietnamskými obchody k nesrovnání.

Pokud jsem měla někdy představu o úžasné, pravé italské pizze, pak to byla tato. Ani v Itálii jsme nejedli lepší. Anička nás zavedla do pizzerie v které pracuje. Dali jsme si jednu maxi namixovanou z italských surovin.

Ve středu jsme odjeli na mou milovanou Jižní Moravu, kde jsme se známými a rodiči strávili krásné 4 dny. Vínečko, kouzelné uličky se sklepy na starých Belegradech a nádherná příroda s vinicemi. To je moje !
Fotky se možná budou opakovat, některé třeba znáte z minulého roku. Každopádně tady fotím strašně ráda. Uličky na starých Belegradech nesou názvy odrůd vín, no není to kouzelné? Já osobně bych v adrese uvítala tak poetický název :)

Samozdřejmě i letos jsem se vydala na své oblíbené místo - kapličku nad Velkými Bílovicemi- Hradištěk, která stojí na vrcholku kopce Zímarky. Byla jsem tady už několikrát a strašně ráda se na tohle místo vracím. Tentokrát jsem šla sama pěšky z Bílovic, cestou jsem se pěkně přismahla na sluníčku. Sedla jsem si pod kapličku s knihou, četla a kochala se okolím.

Pohled z kapličky, vinece vedle vinice. Já chcu vinicu a sklépek ! :D

V pátek jsme si s mužem na motorce zajeli do Vrbice. Vesničky s krásnými patrovými sklepy. I s kapličkou a pár dalšími místy můžete vidět ve filmu Bobule ( zase se na ně musím mrknout).

Posledního dne, v sobotu jsme si udělali výlet do Mikulova. Krásné město. Na náměstí se konal festival Národů Podyjí, takže mimo prohlídku zámku jsme měli také kulturní a gastronomický zážitek. Okolo náměstí stály stánky nabízející tradiční pokrmy národu. Arménská kuchyně, italská, bulharská , vídeňská, ruská, romská, slovenská, albánská atd. Místo oběda jsme chodili a ochutnávali. Přístí rok tam vyrazíme znova třeba budeme mít zase štěstí, navíc jsme nebyli na křížové cestě a neviděli obrovský sud v zámeckém sklepě :D.

Pohled na křížovou cestu se zámecké terasy. Průvodce říkal, že cesta je na cca. půl hodiny. Ten den bylo šílené parno, takže se nám do toho prudkého kopce nechtělo.

hrobka Dietrischteinských knížat, vevnitř jsem nebyla. Bohatě mi stačili pohřební šaty v expozici, které byli vyzvednuty z hrobu jedné z kněžen a restaurovaný, šel mi mráz po zádech.

Večer jsme grilovali, pak přišel náš vinař, pozval nás do hospody na cimbalku v které hrála jeho dcera. Bylo to snad poprvé, co se mi cimbálová muzika opravdu líbila. Kolem panovala úžasná atmosféra, všichni zpívali lidovky, včetně mě ! Do toho jsme pili vínečko a prostě si to užívali. Závěrem večera muzikanti nezůstali jen u lidovek, ale pustili se i do trempských písniček, což byla ještě větší bomba :D. Zahráli třeba Okoř nebo Černý muž pod bičem otrokáře žil, a to už zpívala opravdu celá hospoda dojednoho. Nakonec spustili večerníček - Křemílka a Vochomůrku a šlo se spát.

V neděli jsme odjížděli. Po dlouhém zvažování kam dál naši dovolenou směřovat jsme se rozhodli strávit jeden den ve Strážnici. Navštívili jsme Muzeum vesnice jihovýchodní Moravy, po mém skanzen. Opravdu nádherné místo, z kterého dýchá historie na každém kroku. Připadala jsem si jako v Babičce nebo nějaké pohádce. Kam se hrabe skanzen v Rožnově. Bohužel jsme si ho nestihli projít celý, ve tři nás čekala plavba Baťovým kanálem a zpátky nás už nechtěli pustit, že pouštějí naposledy hodinu před koncem. O to víc mě mrzelo, že jsem si neprošla část Moravských Kopanic, která mě zajímala nejvíc. Zrovna, když mám rozečtené Žítkovské bohyně. Příští rok bych se na Žítkovou, do Starého Hrozenkova a celých Kopanic ráda podívala.

Baťův kanál

Poslední večer jsme přespali v nejluxusnějším kempu, co jsem kdy viděla. Snad bych i hodnotila jako ****. Drobné nedostatky měl- z jedné strany cesta, z druhé železniční trať. Stanovali jsme hned vedle traťi, takže od 6 vlaky z obou směrů. Stejně se v té výhni nedalo od 7 spát. Kemp byl opravdu překrásný, originální. Jmenoval se Slovácký dvůr. Budovy i chatky byly malované tradičními moravskými ornamenty. Každá z chatek nesla název odrůdy vína, takže si návštěvníci mohli vybrat jestli chtějí bydlet v Ryzlinku Rýnském, Frankovce, Modrém Portugalu, Charndonnay nebo třeba Savignonu. Z druhé strany zas byly rybářské búdy, každá se jmenovala podle ryb- Sumec, Kapr,Candát atd. za chatkama byl rybníček plný ryb na chytání. Prostě pecka ...

A to je z dovolené vše:) Těším se na příští rok, na Moravě je pořád co objevovat.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 any any | Web | 24. července 2014 v 8:58 | Reagovat

fajný článek :) .. nejvíc mě pobavilo brblání muže na výšlapu a jeho obuv :D :D

2 Gooverka Gooverka | Web | 24. července 2014 v 10:51 | Reagovat

Nádherné fotky, strašně závidím! Morava a víno, to je taky dost moje věc, musím se někdy vydat do sklípku, protože já jako milovnice vína bych prostě měla! :-D

Jinak Zoo v Lešné je moje nej nej nej. Jsem původně ze Zlína a tak jsem tam byla za svůj život několikrát, a prostě je fakt nejkrásnější. V Kroměříži jsem ještě nebyla, a to přes ni vždy jedeme do Zlína, tak to musím co nejdřív napravit!

3 Michelle Michelle | Web | 26. července 2014 v 10:20 | Reagovat

ty jedeš kolem mojeho baráku a ani nezamáváš! :D (z pokoje se doslova dívám na moravu:)) ten luxusní kemp jsem sledovala při výstavbě, dřív to byla fakt bída, překvapili, když to začali dělat znovu. Kousek od něj strašně ráda chodím fotit (ty fotky u vody - štěrk) a navíc je tam kúsíček loděnica. a po dlouhé době nepíšu skorospisovně. a víš proč?
protože každý chce vinicu, dokaď nezjistí, co je s tým práce! :D
a tož tak. příště až tady budete by sis aspoň chviličku vyšetřit mohla, nebo taky pokud vám to vyjde, přijeďte až přes filmovku, ta za to stojí :)
a lešnou mám taky moc ráda. ta nová etiopie je nádherná, navíc tam vaří výborné kafe. perfektní kombinace :) byla jsem tam na jaro, když byli surikatí miminka opravdu ještě miminka, no k sežrání to bylo :)))

4 Michelle Michelle | Web | 27. července 2014 v 11:23 | Reagovat

bydlíme ve Veselí, to je kousek :)) ale vždyť si můžeme přes facebook napsat na sebe číslo a když se příští rok zase rozhodnete takhle ze dne na den, není nic jednoduššího než zavolat :)) jisté to není, ale mohla bych mít pár tipů na další místa a výlety :D  A navíc budete mít útočiště navíc :)

5 Creencia Creencia | Web | 28. července 2014 v 9:43 | Reagovat

Jeeee, to musela být super dovča, vyjma motorek bych ji klidně absolvovala taky ;-)

6 Sophii Sophii | E-mail | Web | 19. srpna 2014 v 9:35 | Reagovat

Vidím, že mělas nádhernou dovolenou :-). Jak bolí nohy po tůře, a že neni dobré si vzít na pochodování obyčejné konversky, jsem taky zjistila až, když jsme chodily s mamkou dva dny po Paříži :-D, takže soucítím se tvým přítelem :-D.
Zoo Lešná je nádherná. My tam jezdíme vždy jednou za rok. Letos jsme tam ještě nebyli, prý tam mají otevřít zátoku rejnoků. Nová etipoie je super! Člověk si tak opravdu udělá trochu představu, jak to tam asi vypadá. Navíc se tam dá na tabulích přečíst plno zajímavostí. Akorát mě trošku mrzí, že nemají tak Etipoii a Amazonii vyšperkovanou Asii a Austrálii. Ale tak, třeba i toho se jednou dočkáme :-). Zlínská zoo totiž jede a neustále tam přibývá něco nového :-)
Jinak, byla si skoro u nás doma :-D. Ze Strážnice je to k nám kousek. Jak vidím, jeli jste pak po Baťově kanálu, takže jste určitě projížděli i Veselím nad Moravo (z tama je to k nám snad ještě blíž :-D). Ale teda hledím jak se pochlapili s tím kempem. Jsme kolem toho jezdila vždycky vlakem a jak tak vidím tak do toho vážně investovali :-)

7 Es. Es. | Web | 23. srpna 2014 v 22:52 | Reagovat

dovolená jak má být :)) ty tvoje zážitky se četly moc pěkně, člověk by skoro ani nevěřil kolik máme v tom Česku krás :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.