London part 2.

19. září 2014 v 22:24 | slečna Pé |  fotočlánky
Jsem tady s druhou náloží fotek z Londýna. Snažím se užít posledních pár volných dnů, v pondělí začíná nový semestr a s ními pořádný maraton. Včera jsem přišla o muže a osmičku, takže jsem na měsíc sama doma s bolavou hubou. Zatím to snaším dobře. Užívám si volna a samoty, od pondělka budu doufám dost utahaná na to, abych přemýšlela a stýskala si.

Druhý den našeho zájedu byl věnovaný návštěvě hradu Winsor. Winsor je oblíbeným sídlem královny Alžběty, má zde svou soukromou čas, kde trvale bydlí. Jak už jsem psala v minulém článku, královna má své sídlo velmi ráda, po rozsáhlém požáru v roce 1992 dala zpřístupnit Buckinghamský palác a výtěžek ze vstupenek jde na opravy hradu. Winsor patří mezi druhý největší a soustavně obydlený hrad na světě ( hned po Pražském).

Hrad má opravdu krásnou architekturu, obzvlášť na podzim musí být hrozně fotogenický. O tom jsem se přesvědčila i na této fotce,kde jde vidět trocha spadaného listí.

Winsor je původně tvrz přebudovaná na královský palác. V příkopech jsou krásné anglické zahrady s fontánami, bohužel nejsou veřejnosti přístupné.

Kaple svatého Jíří. Zde jsou pohřbeni angličtí králové a královny. Z těch nejznámnějších například Jindřích VIII. s nejmilejší manželkou Janou Seymourovou nebo královna Viktorie s manželem.

Hradní stráž

Expozice hradu je zajímavá. K vidění jsou například různé úřední i osobní dopisy panovníků, sbírky porcelánů, zbraní, obrazů. Mě nejvíce zaujal Dům panenek, ve kterém je obrovský dům pro panenky zařízený do stylu paláce, patřící královně Alžbětě a její setře Margaret. K vidění jsou i 4 nádherné panenky s vybavou jak pro modelku, které jim přivezli rodiče z Francie a dětské autíčko na baterii.

Z Winsoru jsme se vrátili zpátky do Londýna, v plánu byla prohlídka Baker street, zde v románech Artura K. Doyla bydlela postava Sherlocka Holmese a muzeum voskových figurín Madame Tussauds.

Muzeum Sherlocka Holmese a obchod plný věci s Sherlockovkou tématikou. :)

Madame Tussaud stálo opravdu za to. Pokud budete mít možnost ho v některém z velkých měst jako je Paříž, Řím nebo Londýn navštívit, určitě neváhejte. Vstupné sice stálo 30 liber, což je v přepočtu na naše necelých 900 kč, ale nelituju. V londýnském jsou k vidění kromě známých osobností i filmové legendy jako Chaplin, Marilyn Monroe, Shrek, hrdinové od Marvela, sportovci, historické osobnosti nebo oddělení strašidel a masových vrahů, 4D kino a užasná jízda historickým taxíkem s prohlídkou historie Londýna. Samozdřejmě expozice se neustále mění a v každém muzeu je jiná. Níže další fotky, myslím, že komentovat nemusím.

ta malý byla hrozně roztomilá, maminka ji vždycky postavila k figuríně a chuděrka nevěděla, která bije ...

fish&chips mě nějak nezaujalo, nevím co na něm angličani mají, pro mě smažený filet a hranolky :D

Poslední den jsme šli na Greenwich, opět jedna veverka

Královská observatoř v Greenwichi

pohled na námořní univerzitu

nultý poledník

plachetnice Cutty Sark, která dovážela v 19. století čaj a bavlnu

katedrála svatého Pavla

Tate gallery moderního umění

Millenium bridge, k vidění je v posledním díle Harryho Pottera

replika známého Shakesperovského divadla Globe

loď piráta Francise Draka, kterého podporovala Alžběta I.

Hay´s gallery

křižník HMS Belfast

Místo prohlídky Toweru jsme se s přítelem a dvěma holkama vypravili na nádraží King´s cross. Průvodkyně nám doporučovala dopravu double deckerem, vstupenky jsme si měli zakoupit přímo v autobuse. Po 15 minutách chození sem tam po Liverpool street, kdy jsme se dozvěděli, že v autobuse nám lístek neprodají a nikdo netuší, kde ho koupit, jsme si vzali taxíka. Naprosto úsměvný a skvělý zážitek. :D Ve výsledku nás cesta tam i zpět vyšla pro 4 osoby levněji než metrem nebo autobusem. Jinak na fotce nádraží King´s cross.

jediná fotka s mou osobou, musela tady být, je jednoduše naprosto úžasnáá ♥ co říkáte?

ráj ♥

londýnský taxík

Tower byl v minulosti místem poprav a vězením pro osoby z vyšších vrstev. O život zde přišla například manželka Jindřicha VII. Anna Boleynová. Dnes jsou místo věznů v Toweru k vidění korunovační klenoty, které stráží Yeoman Wardeři hanlivě přezdívaní Beafeteři- usměvaví prošedivělí pánové v tmavě modro- červených tradičních uniformách, kteří jsou zároveň průvodci. V Toweru jich je 32 a bydlí zde se svými rodinami. Úsměv mají v popisu práce, o čemž jsem se sama přesvědčila mám s jedním fotku.

před hradbami Toweru jsou rozmístěny umělé tulipány k příležitosti 100 let od 1. světové války. Tulipánu je tolik kolik bylo zabito ve válce anglických vojáků. Poslední zajímavostí je, že v pevnosti jsou chovaní havrani. Pověst říká, že pokud havrani odletí z Toweru nastanou pro Anglii zlé časy, proto jsou havranům pravidelně zastřihávana křídla, jak chytré že? :)

Tower of Bridge. Opět jsme měli štěstí, průvodkyně říkala, že most se otvírá už jen vyjmečně tak 2-3x do roka. Nám se tento pohled naskytl hned 2x.

Celkově se mi v Londýně líbilo. Nemůžu posoudit, které město je hezčí. Londýn i Paříž mají něco do sebe. Nebyli jsme tak utahaní jako z Paříže a stihli všechny památky, na hotel jsme se vraceli kolem 7-8 hodiny, což se nám loni nedařilo ani náhodou. Londýnské ulice jsou až k neuvěření čisté i přesto, že košů na odpadky je málo. Jediné co mi nevyhovovalo jsou předražené vstupy památek a žádná možnost využít studentské slevy. Jedinou výhodou byla dvojvstupenka na London Eye a muzeum Madame Tussaud s 10% slevou. No a jídlo, polotovary a smažené nemám v oblibě, jinak není co vytknout. Londýn byl úžasný ♥

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Gooverka Gooverka | Web | 21. září 2014 v 13:22 | Reagovat

Já se chci do Londýna v nejbližších letech vrátit, zatím moje nejoblíbenější město.
Ten Winsdor moc závidím, nebyla jsem tam, a vypadá fantasticky. My zase se zájezdem byli na Stonehenge a v Cambridge a to bylo taky úžasný. Tower se mi moc nelíbil, radší bych šla asi za Sherlockem do musea, nebo na Baker street.

A výhled z observatoře je nádhernej :)

2 Rose Tascher Rose Tascher | Web | 24. září 2014 v 16:31 | Reagovat

V Londýně jsem taky byla, ale jen na jeden den, takže jsme skoro nic nestihli - rozhodně ne taková zajímavá místa jako vy :)
Hrad se mi hrozně líbí :)
Návštěvu Toweru ti závidim, my jsme se tam tehdy nedostali a strašně mě to mrzelo, protože Anna Boleynová byla má oblíbenkyně :)
F&CH mi hrozně chutnalo, docela chápu, co na tom Angličani mají:)

3 Creencia Creencia | Web | 28. září 2014 v 19:42 | Reagovat

Kromě nádraží King's Cross poznávám všechna místa :) v Londýně jsem byla 2x a prostě ho miluju!!! :)
A s tím mostem nevím, co vám říkala průvodkyně, ale otevírají ho často, já ho také viděla 3x a to jsem byla v LDN vždycky 2 dny :D

4 Creencia Creencia | Web | 28. září 2014 v 19:50 | Reagovat

Tak jsem to teď zkonzultovala s kamarádem- Londýňanem a prý se ten most otevírá tak průměrně 3x denně, občas i víckrát... a že prý neví, kdo ty cestovní průvodce píše, protože prý už od vícero cizinců slyšel, že je to tak max. 5x do roka a vždycky se tomu strašně směje.

5 Es. Es. | Web | 20. října 2014 v 10:32 | Reagovat

krásné fotky :)) a úžasné popisky k nim :)

byla jsem stopro rozhodnutá skončit, akorát bych to zbytečně prodlužovala, měla bych dost předmětů. které jsem rozhodně mít nechtěla :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.